Yamaha D'elight Yakıt Tüketim Bilgileri

4 Ağustos 2019 Pazar

Yamaha D'elight 19000 Kilometre Bakımı ve Yapılan İşlemler

D'elight'ı almamın üzerinden dolu dolu 5 yıl geçti. Bu süre içinde 19.000 kilometre yol yapmışım. Yamaha öyle güzel bir scooter tasarlamış ki kullanan, kullanmayan (sadece dışarıdan görenler bile) beğeniyor, seviyor. Ben ise ona aşık olanlardanım.


Elbette Lokuma binmek, onunla gezmek, işleri çabucak halletmek güzel. Ama bu güzelliği uzun süre sorunsuz yaşamak için Lokuma iyi bakmak da gerekli. 3000 kilometrede bir yapılan periyodik bakım bu açıdan çok önemli. Bir diğer önemli konu ise bu bakımların ehil, yani işini iyi bilen insanlar tarafından yapılması. Ben her ürünün bakım ya da onarım işlemi için Yetkili Servisini tercih edenlerdenim. Orijinal yedek parçanın ve  yetkili serviste yapılan bakımların ürüne değer ve ömür kattığını düşünüyorum. Motorunuzun garantisi bitmiş olabilir. Ancak yetkili serviste yapılan her işin, alınan her parçanın ayrıca garantisinin olması bile başlı başına tercih sebebi olmalıdır diye düşünüyorum. 


Benim Lokumun kilometre sayacı 19194 gösterirken, büyük bakım için Yamaha Baydar’a gittim. Sohbet, çay, kahve derken motor soğudu ve benim Lokum servis bölümüne alındı. Sahiplerinden, çalışanlarına her zaman güler yüz ve tatlı dil ile karşılanıp,  uğurlandığım Baydar’da kendimi evimde gibi hissettiğimden 3 saat gibi uzun sayılabilecek bir zaman su gibi geçiverdi. 


Bu 3 saatlik (Motorun soğumasını beklemek bu sereye dahil) süre içinde neler mi yapıldı? İşte 19000 kilometrede serviste yapılanlar.

  • Hava filtresi değişti,
  • Bagalar değişti,,
  • Tahrik kayışı değişti,
  • Buji değişti,
  • Motor yağı değişti,
  • Şanzıman yağı değişti,
  • Fren hidroliği değişti,
  • Varyatör temizliği yapıldı,
  • Ön ve arkra fren balataları kontrol edildi,
  • Debriyaj balatası kontrol edildi,
  • Ön ve arka amortisör kontrol edildi,
  • Ön çatal kontrol edildi,
  • Ön ve arka lastik kontrol edildi,
  • Tüm ampuller kontrol edildi,
  • Yakıt hortumu kontrol edildi,
  • Egzoz sistemi kontrol edildi,
  • Fren hortumu kontrol edildi,
  • Gidon ve tekerlek rulmanları kontrol edildi,
  • Arka fren ayarı kontrol edildi, ayarı yapıldı,
  • Orta ve yan ayak kontrol edildi, temizlendi, yağlandı.


Bakım sonrası Lokum sanki yeniden doğdu. Sesi, çekişi hissedilir derecede değişti. Biliyorsunuz yakıt tüketimini hassasiyetle kayıt altına alıyorum. Bakım sonrası yakıt tüketimi hakkında bir şeyler söylemek için, bakım sonrası tüketimini ayrıca takibe aldım. Birkaç depo yakıt bitireyim ki söyleyeceklerim doğru olsun diye bekliyorum. Ancak, yakıt tüketiminde ciddi bir değişim olacağını sanmıyorum. Zaten Lokum yakıt tüketimi konusunda yeterince cimri. 0 – 19000 km. ortalamam 2,43 lt/100 km. Bakım öncesi son tüketim değeri ise 2,0 lt/100 km. idi. Aldığım günden bugüne kadar da en düşük değer olarak 1,9 lt/100 km gördüm. Daha ne olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder