Yamaha D'elight Yakıt Tüketim Bilgileri

2 Eylül 2014 Salı

Lastik Arayışında Mutlu Son

Orijinal boyutlarda kaliteli lastik bulamayınca alternatif olabilecek boyutlara yöneldim ve Michelin'in scooter lastiği ürün yelpazesine yeni eklediği çift hamur teknolojisine sahip "Power Pure SC-2CT" lastiğini almaya karar verdim. Boyutu ise orijinale en yakın olan 110/70 - 12  47L ile ayarladım. Yere basan kısım biraz fazlalaşırken, yanak yüksekliği ise biraz azaldı. Karar verirken, tümsek ve çukurlarda azalan yanak yüksekliği, zaten çok da konforlu olmayan süspansiyonu daha da olumsuz bir hale getirir mi diye bir endişe yaşamıştım. Ancak ilk sürüş izlenimlerime göre azalma yerine çok az da olsa bir iyileşme olduğunu fark ettim. Bunu da lastikler arasındaki ciddi kalite farkına yoruyorum. Fren ve yol tutuş performansında ise ciddi oranda artış olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.


Sonuç olarak Scooter'ın alım maliyeti, lastikler ve sökme takma işçilik masrafı ile birlikte 250.-TL kadar artmış oldu.  


6 yorum:

  1. Merhaba, Bende D'elight'ımın üzerindeki maxxis lastiklerin ıslakta kaymasından şikayetçiyim. Her hangi bir kazaya sebebiyet olmaması için değiştirmek istiyorum. Bahsettiğiniz lastikleri araştırdım, ithralatçısı dahil piyasadakilerin tümü nün üretim tarihi 2013 mart gibi. Dolayısyla raf ömürleri bitmek üzere. Bu durumda ne tavsiye edersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ali Bey, Maxxis lastiklerin kalitesizliği ne yazık ki ortak şikayetlerimizden. Orijinal ölçülerde lastik bulmak zaten kolay değildi. Şimdi siz, lastiklerin raf ömrü gibi önemli bir noktayı işaret ettiniz. Ne söylesem bilemedim... İsterseniz bir de "Bridgestone" lastiklere bakın. http://www.bridgestone.com.tr/Lastik/X34/05/B01/

      Sil
  2. Lastikzede oldum Delightımla kaza yaptım sağ yan taraf kırıldı orjinal parça nereden bulabilirşm acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle geçmiş ve son olsun. Yamaha Yetkili Servisleri'nde aradığınız tüm parçaları bulabilirsiniz.

      Sil
  3. Merhabalar, michelin 110/70 lastiklerinde tavsiye ettiğiniz hava basıncı nedir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, diğerleri ile aynı. Ön 25/ Arka 29 psi

      Sil