Yamaha D'elight Yakıt Tüketim Bilgileri

9 Ekim 2014 Perşembe

Yeni Lastikler Hakkında

Yamaha D'elight'ın orijinal lastiklerini değiştirdiğimi biliyorsunuz. Yeni lastikler ile 500 km'ye yakın yol yaptım. Bu süre içinde edindiğim izlenimler gayet olumlu.  Michelin; Yol tutuş, fren ve yol sesi konularında çok başarılı. Yamaha neden fabrika lastiği olarak böyle kaliteli lastikler kullanmaz, inanın anlamak zor.


Sonbahar aylarındaki bu güzel havaları değerlendiriyor, neredeyse hergün scooter'ımı kullanıyorum. Neden yıllar önce böyle ekonomik ve ekolojik bir ulaşım aracı edinmediğim konusunda da kendimi sorguluyorum.

Bisiklet ve küçük hacimli scooterlar şehir ulaşımı için çağdaş çözümler. Umarım yerel yönetimler daha fazla gecikmeden bu konuya el atarlar ve insanları özendirici, teşvik edici önlemler alırlar.


14 yorum:

  1. Merhabalar ben de 1 Mayıs 2014'ten beri bir d'elight kullanıcısıyım. Orjinal lastikleri gerçekte su görmeye dursun. Üstelik yaz, kış farketmez suyu gördü mü saçmalıyor.
    Motor ne kadar dengeli ne kadar kaliteli ve güven veriyorsa maxxis lastikleri bir o kadar kötü ve su görünce aman dedirtiyor. Ben şu an 8000km'yi geçtim ve tık demedi motorum. Tabii zamanında servisine gitti. Bu 8000km içinde eşimle beraber İstanbul'dan Çanakkale'ye gittik bir güzel dolaştık oradan Bozcaada, oradan Küçükkuyu ve dönüşte Susurluk üzerinden İznik ve İstanbul. Bu gezi ile sadece Ağustos ayının son haftası 1500 km yaptım.

    Şimdi kış geldi - gelmek üzere. Artık binmem desem de güneşi görünce açıyorum brandasını ve artık su birikintisi - ıslak zemin olmayan yer yok. Kısa süre içinde ben de yeni lastik almak istiyorum. Michelin ve Metzeler herkes tarafından önerilen lastikler fakat 90/90 12" ebatlarında lastikleri yok.
    Siz de 110/70 12" takmışsınız. Fabrika ayarının dışına çıkmışsınız.
    Bunun hiç bir kötü etkisi olmadı mı? Özellikle virajlarda motoru yatırdığınızda?
    İnternette yer alan bir kaç videoda ısrarla fabrika çıkış ölçüleri neyse ondan vazgeçmeyin diyor. Fakat lastik de bulamıyoruz.
    Sizin lastikle ilgili görüşlerinizi merak etmekteyim.

    Teşekkür ediyorum, blogunuzun takipçisiyim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cesidayi, orijinal ölçülerde kaliteli lastik bulmanın zorluğunu hepimiz yaşıyoruz. Elbette önümüzdeki zaman içinde bu sorun çözülecektir. Ama ben lastikleri hemen değiştirmek istediğim için, Ankara'daki Yamaha bayii ile iletişime geçerek onların öneri, kontrolü ve onayı ile bu lastiklerde karar kıldım. Sipariş sonucu gelen lastikler yine aynı Yamaha bayinde D'elight'ıma takıldı. Lastikler o kadar kaliteli ki hiç bir kötü etkisi olmadığı gibi bir çok iyi etkisi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

      Sil
    2. Cesidayi, "D'elight ile uzun yol yapılabilir mi?" sorusuna, yazdıklarınız güzel bir yanıt olmuş. Nice güzel geziler...

      Sil
    3. Motolastik firması D'elight için aşağıdaki lastiği öneriyor. Ebatları da uyuyuyor.
      http://www.motolastik.com/heidenau-90-90-12-54j-k54-pmu29367

      Sil
    4. Ali Gurbey;

      Siz Heidenau mu taktiniz? Cogunluk Michelin Power Pure takiyor. Snairim biraz da uygun fiyatli ya da nadir bulunuyor diye.

      Cevaplarsaniz Sevinirim.

      Tesekkurler...

      Ozlem Yilhan / Ankara

      Sil
    5. Gecikmiş cevap için özür dilerim. Hayır ben Michelin taktırdım.

      Sil
    6. Arkadaşlar 10 bin kilometredir orijinal lastikleri kullanıyorum kışın çok sıkıntılı kayıyor bir de keskin virajlarda yol beni virajın dışına atıyor ve soruyorum tüm olumsuzlukları en aza indirecek en ama en iyi lastik delight için nedir..?

      Sil
    7. Bu konuda "Facebook" grubumuzda oldukça detaylı bilgiler bulabilirsiniz. Aramıza katılmanızı öneririm. https://www.facebook.com/groups/yamaha.delight/

      Sil
  2. Teşekkürler =) sizlere de kazasız belasız sürüşler =)

    Bu arada geçen hafta içi Üsküdar'da trafikte karşılaştığım bir motordaşa =) memnun musun diye sordum... O da çok memnunum ben bunla uzun yol yaptım Zonguldak'tan geldim dedi =) Ben de Çanakkale deyince yanımızda 3. motor Spacy ile duran gençlerin şaşkın bakışları baya güldürdü bizi =)

    YanıtlaSil
  3. Ben de bugün lastiklerimi Power Pure 110/70-12'ler ile değiştirdim fakat lastik üzerindeki ok yönüyle lastik deseninin yönü konusunda tereddüt yaşadım. Bildiğim kadarıyla bu lastikler ön lastik olarak kullanım için tasarlanmış. Zaten okun yanında da front yazıyor. Ağırlık indeksi de bu yönde. Michelin ön lastiklerde frenleme performansını optimum düzeyde tutmak için lastik deseninin bilinenin tersi şeklinde kullanımı uygun görüyor. X-Max'lere bakarsanız ön ve arka desenin birbirinin tersi olduğunu görürsünüz. Ben de ön lastiği lastiğin üzerindeki ok yönüne göre arka lastiği de desenin yönüne göre yani ok yönünün tersi şeklinde taktırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Bey, yeni lastiklerinizi iyi günlerde kullanın. Bu değişiklik ile D'elight'ınızın yere daha sağlam basacağı kesin. Ayrıca verdiğiniz detay bilgi için ise çok teşekkürler.

      Şimdi merak ettim! Acaba benim lastikler nasıl takıldı.

      Sil
    2. Teşekkür ederim =) 5 tane Delight aldık Aydın Büyükşehir Belediyesi'ne. Emniyet her şeyden önce geldiği için hepsinin lastiğini değiştirelim dedik. Sizin sayenizde uygun lastiği bulduk.

      Sil
  4. Ön-arka lastik hava basınçları için bir öneriniz var mıdır acaba. Ayrıca nitrojen ile mi şişirtsek diye düşünüyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Bey, bu konuda fabrika bilgisi aşağıdaki gibidir.

      Lastik hava basıncı (lastikler soğukken ölçülürve gerekli tamamlama işlemi yapılır)

      Ön: 175 kPa (1.75 kgf/cm², 25 psi)
      Arka: 200 kPa (2.00 kgf/cm², 29 psi)

      Nitrojen sanıldığı gibi yüksek fayda sağlamıyor. Yine de son karar sizin.

      Sil