Yamaha D'elight Yakıt Tüketim Bilgileri

24 Ekim 2014 Cuma

İlk Uzun Yol Denemesi

Ankara'da bugün hava yağmurlu. Ama dün güzeldi. Ben de bu güzel havayı değerlendirip, D'elight ile Çankaya'dan yola çıktım. Atatürk Bulvarı, Çankırı Caddesi, İrfan Başbuğ Caddesi ve Turgut Özal Bulvarı'nı takiben Pursaklar'daki işimi halletmeye gittim.


Ankara, Pursaklar arası 31 km civarında ve bu güzergah çok değişken yol özelliklere sahip. Yolun bir bölümünde otoyol gibi açık ve hızlı akan bir trafik, bazı bölümler ise tampon tampona, inanılmaz yoğun bir trafik. Daha önce yoğun trafiğe girmiştim ve özellikle dar alanları kullanarak böyle trafiklerden zorlanmadan çıkmayı başarmıştım. Bu nedenle de D'light'ın şehir içinde çok, çok kullanışlı bir tasarıma sahip olduğunu yaşayarak deneyimlemiştim. Ama otoyol gibi bir yerde D'elight'ı hiç sürmemiştim.

Dün bu sayede onu da tecrübe etmiş oldum. D'elight'ımın rodajı henüz tamamlanmadığından bunu da göz önüne alarak, dikkatli ve kontrollü bir sürüş yaptım. Yanımdan hızlı geçen yüksek tonajlı kamyonların yan ve kuyruk rüzgarlarından, bununla birlikte havadaki sert/kuvvetli rüzgarlardan D'elight'ın olumsuz etkilendiğini söylemeliyim. Nihayetinde 98 kg ağırlığında, hafif bir scooter olduğunu biliyorum. Bu nedenle; D'elight'ı çok dikkatli sürmek gerekiyor! 50-60  km/h'in üzerindeki hızlar, hava rüzgarlı ise tatsız sonuçlara neden olabilir.  Bunun dışında olumsuz bir durumla karşılaşmadım.

Yamaha D'elight'ı kullandıkça daha çok sever oluyorum.

3 yorum:

  1. D'elight ile en uzun yolumu, TEM yolu üzerinden İstanbul-Yalıköy-İstanbul güzergahı ile (Tem yolunda artçı almak çok tehlikeli) tek başına 2014 Eylül'de yapmıştım. Tem'de araçların 150km hızlarda zigzag çizerek gitmeleri sebebiyle, Goldwing ile dahi korkarak gittiğimden, D'elight ile ancak emniyet şeridini kullanarak 60-70km hızlarda gitmeyi yeğledim. Oradaki korkumda sağ şeritteki kamyonu aniden sağlayarak emniyet şeridine bir aracın dalıp beni önünde bulmasıydı. Okuyanlara bu anlattıklarım gereksiz duyarlılık gibi gelebilir.Ancak 32 yıllık ehliyetli ve trafikte he türlü durumu yaşamışlık kaynaklı tecrübelerim bana istemesemde bu tedirginliği veriyor. Zaten motosiklet ileri sürüş teknikleri eğitimi adı altında verilen bilgiler, aslen olasılıkları önceden hesaplayıp ona göre pozisyon alma, dolayısıyla aklın yolu birdir eğitimleridir. Oysa 19 yaşındayken bu olasılıkların hiçbiri aklıma gelmezdi. Zaman-tecrübe ikilemi insan üzerinde çok tesirli oluyor.
    Saygılarımla,
    Ali Gurbey

    YanıtlaSil
  2. İstanbul İzmir yaptiy bayırlarda biraz bayılıyor ancak patlama çatlama şişme yok tertemiz aylardan temmuz hadi bakalım

    YanıtlaSil