Yamaha D'elight Yakıt Tüketim Bilgileri

11 Haziran 2020 Perşembe

Yamaha D'elight 115 Yakıt Tüketim Bilgisi

D’elight’ım 21416 kilometreyi doldurdu. Hala besili bir koç gibi. Araba garajda yatarken, Lokum arı gibi çalışıyor. Beni her yere götürüyor, işlerimi trafiğe takılmadan hızlıca bitirmemde yardımcı oluyor. Can o can. Evin demirbaşı, en sevileni.


Bahar bitti, sımsıcak yaz ayları kapıda. Sıcak havayı bir tek bizler mi seviyoruz? Elbette hayır. Lokum da sıcak havayı çok seviyor. Öyle ki daha az yakıt ile daha çok yol yapıyor.


Motoru aldığım günden bugüne kadar yakıt alım, bakım, lastik, vergi… vs. kayıtlarını titizlikle tutuyorum. Bu iş biraz deli işi. Ama bu sayede motorumun performansını net verilerle takip edebiliyorum. Doğruluğu %100 olan istatistiklere ulaşabiliyorum.


Bugüne kadar ki “Yakıt Tüketim” kayıtlarımı merak edenler [buraya] tıklayarak ulaşabilirler. Özet bilgi isteyenler için onu da vereyim. Benim Lokumun 0 – 21416 kilometre arası yakıt tüketim ortalaması 2,41 Lt/100 km. Depo kapasitesinin 4,4 Lt olduğu düşünüldüğünde, 1 depo benzin ile 182,5 Km. yol kat edebilirim. Elbette bu kağıt üzerinde. Yakıt pompasının depo dibindeki tortuyu çekerek zarar görmemesi için depo hiçbir zaman sıfırlanmamalı. O nedenle 120 ile 160 km sonrası yakıt alıyor, işimi şansa bırakmıyorum.

Nasıl kullanırsanız motorunuzun daha az yakıt tüketeceğini biliyor musunuz?

Burada söz konusu sadece az yakıt tüketmesi değil. Aynı zamanda az yakan motorun doğal bir sonucu olarak çok yol yapması ve doğayı daha az kirletmesi.


Gelelim işin püf noktalarına;
  • Düzenli periyodik bakımı ihmal etmeyin,
  • Orijinal sarf malzemesi kullanmaya özen gösterin,
  • En az haftada bir lastik havalarını kontrol edin,
  • Yumuşak ve sakin kullanın. Sürüşünüze hassasiyet katın. Sürüş sırasında motorunuzu dinleyin ve hissedin,
  • Trafiği iyi takip edin. Gereksiz gaz açmayın. Frene olabildiğince az ihtiyaç duyun. Kinetik enerjimizi korumaya çalışın. Gereksiz yapılan her frenin, değerli hareket enerjinizi ısıya dönüştürerek havaya gittiğini unutmayın,
  • Gereksiz ağırlıklardan (sele altında, arka çantada vs.) kurtulun,
  • Yokuş inerken gaz açmayın. Bırakın kendi hızı ile insin. Gerekli ise takviye gazı ile idare edin,
  • Yokuş çıkarken hızlanmaya çalışmayın,
  • Ona, buna kızıp kapışmaya, yarışmaya kalkmayın,
  • Kısa (1-2 km.) mesafeler için motorunuzu kullanmaktan kaçının, mümkünse yürüyün ya da bisiklete binin.
Unutmayın ki motosiklete binmek sorumluluk isteyen bir iştir. Ciddiye alın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder