Yamaha D'elight Yakıt Tüketim Bilgileri

19 Ocak 2019 Cumartesi

Lastik Değişim Zamanı ve Yeni Lastik Seçimi

2014 yılında Yamaha D'elight'ı (Namı diğer "Lokum") aldıktan 265 km. sonra, üzerinde ki orijinal Maxxis "Naylon" lastiklerin ıslak yol yüzeyinde nasıl kaydığını fark edince değiştirmeye karar vermiştim. O tarihlerde Lokumun fabrika ebadı olan 90/90-12 ölçülerinde lastik bulamayınca, Ankara Yamaha Bayisi Baydar'da Michelin Power Pure 110/70-12 47L SC-2CT takılmıştı.


Kullandığım süre içinde Michelin'in bu lastiğinden çok memnun kaldım. Facebook Grubumuzdan ve bir çok konuda olduğu gibi lastik konusunda da oldukça fazla tecrübeye sahip olan değerli kardeşim Okan'dan, farklı marka lastiklerde yaşandığını öğrendiğim gidonda titreme, balans tutmama, çabuk yıpranma ve deforme olma gibi hiçbir sorun yaşamadım. Islak ve kuru yol koşullarında güvenle kullandım.

Motora binmeden önce yaptığım düzenli kontrollerde, lastiklerin yıpranmaya başladığını 1 yıl kadar önce fark etmiştim. Geçtiğimiz haftalarda, lastik üzerinde oluşan minik çatlakların birleşerek genişlemeye ve derinleşmeye başladığını gözlemleyince, son noktaya geldiklerini anladım. 4,5 yıl, 17.150 km. sonunda lastikler ömürlerini tamamlamışlar ve bu süreçte beni hiç üzmemişlerdi. Lastikleri bu durumu ile kullanmaya devam etmek tehlikeli olacağından, en kısa sürede değiştirmek üzere harekete geçtim.



Yukarıda sözünü ettiğim nedenlerle, tekrar Michelin ile yola devam etmeye karar verdim. Bu lastik, yapısı gereği karlı ve buzlu yollarda sorun yaratabilir. Michelin lastiklerin kış performansını deneyimleme şansım hiç olmadı. Çünkü karlı ve buzlu yol koşullarında motor kullanmıyorum. Sanırım keyfime, rahatıma fazlaca düşkünüm :) Ayrıca kirlenmekten ve motorumun kirlenmesinden de hiç hoşlanmıyorum.  Aslına bakarsanız, mecbur kalmadıkça yağmurlu havada bile yola çıkmıyorum. Dedim ya! Hiçbir kirliliğe tahammülüm yok. Lokum hep ışıl ışıl olmalı :)) Neyse. Asıl konumuza döneyim. Söz ettiğim nedenlerden ötürü, lastik alırken zorlu kış şartlarını göz ardı ediyorum. Kış koşullarında Michelin lastikleri kullanıp deneyimleyenler varsa, lütfen yorum olarak eklesinler ki bilgilenelim.

Gelelim, yeniden almaya karar verdiğim Michelin Power Pure 110/70-12 47L SC-2CT lastikleri nereden aldığıma.

Siparişi, internet üzerinden verdim. Ancak, siparişimi kesinleştirmeden önce mesajlaşarak, lastiklerin 2018 yılının 20. haftası üretildiğini öğrendim. Lastik, raf ömürlü bir malzeme olduğundan, üretim tarihinin olabildiğince yeni olması, kullanım ömrü açısından ciddi önem taşıyor. Sizlere de lastik alırken bu önemli kritere dikkat etmenizi öneririm. Ödemesini yapıp, siparişimi onayladıktan 1 gün sonra lastikler bana ulaştı. Aynı firmadan yaptığım bu ikinci ticaretten de memnun kaldım. Daha önce de kendilerinden GIVI'nin lastik tamir kitini almıştım. İnternet üzerinden yapılan ticaret, bu tip güvenilir yerlerden yapıldığı sürece büyük kolaylıklar ve avantajlar sağlıyor.



Şans bu ya lastikler elime ulaştığında Ankara'da hava parçalı bulutlu ve yerler kuruydu. Yani tam benim havam :) Hemen Motomekanik'in sahibi değerli arkadaşım Ömürcan'ı aradım ve lastiklerin değişimi için atölyenin durumunun uygun ve zamanlarının olup, olmadığını sordum. Sağ olsun ikiletmeden beni davet etti. Soğuk havaya aldırmadan, yeni lastikleri Lokumun arkasına bağlayıp soluğu Motomekanik'de aldım. 1 saat gibi bir sürede lastiklerin değişimi tamamlandı. Bu sırasında her iki lastiğin sibopları yenilenip, balans ayarları da yapıldı. Tüm bu işlerin, uzun zamandır tanıdığın değerli usta (Namı diğer "Çeto") tarafından yapılmış olması bana ayrı bir güven duygusu yaşattı. Ömürcan'a ve Çeto'ya bir kez de buradan teşekkür ederim.

Şimdi önümüzde 19.000 km.'de yapılması gereken büyük bakım var. Bazı parçalar değişirken, bazı parçalar ise detaylı bir temizlik ve kontrolden geçirilecek.

Sizler de Lokumu uzun yıllar ve kilometreler sorun yaşamadan kullanmaya devam etmek istiyorsanız, bakım aralıklarına dikkat edip, ehil ellerde, orijinal parçalarla yapılan periyodik bakımlarını ihmal etmemelisiniz. 

Lütfen biniciliğin veya sürücülüğün hayati önem taşıdığının bilinci ile bu işi ciddiye alın.

Herkese keyif dolu, güvenli sürüşler dilerim.

2 yorum: