Yamaha D'elight Yakıt Tüketim Bilgileri

9 Haziran 2020 Salı

Jant ve Lastik Değişimi

Geçen gün Lokum ile yağmura yakalandım. Eve doğru yol alırken içi su dolduğu için gizlenmiş bir çukura düştüm. Bu sırada ön jantımda minicik bir eğilme olmuş. Zar zor belli oluyor. İşin ustaları tarafından "Önemsiz bu, düzeltilir...vs demelerine" rağmen, benim titiz bir adam olmamdan ve Lokumumun ilk günkü gibi olmasını istediğimden, jantı değiştirme kararı aldım. İnternet araştırması sırasında Albay Motor'da jantı buldum. Telefon ederek Recep Bey ile görüşüp stoklarında olduğunun teyidini alınca siparişi verdim. Kargo bedeli ödememem konusunda telefonda anlaşmış olmamıza rağmen, kargoyu alıcı ödemeli göndermişler. Önemli bir miktar değil ancak anlaşmamıza uyulmamış olması üzücü. Neyse konumuz bu değil. Konumuza geri döneyim. Jant minicik de olsa zarar gördüyse, lastiğin de zarar görmüş olabileceğini düşündüğümden onu da değiştirmek için arka lastiğimle uyumlu alacak gibi Michelin lastik siparişi de verdim. Jant ve lastik elime geçer geçmez değişikliği gerçekleştirdim. Şimdi içim rahat, Lokumum ilk günkü gibi :)


Okan Akol'un kaleme aldığı ve bir çoğumuzun lastik seçerken yararlandığı "Yamaha Delight Lastik Sorunu ve Kullanabileceğiniz Lastikler" dosyasında, lastik dışında ayrıca şöyle bir ek bilgi de bulunuyor.

"Bu arada yeri gelmişken maalesef delight’ın jantları çok hassas. Özellikle arka jant kampanaya sahip olduğu için hem ısıdan, hem malzemesinden, hem de malum yollarımızdan çabuk deforme oluyor. Motoru sakin ve bildiğiniz yollarda kullanıyorsanız biraz daha uzun ömürlü olabilir belki ama er ya da geç her delight sahibi jantlarıyla ilgili problem yaşayacaktır."

Evet! Bu kesinlikle doğru. Okan'nın verdiği bilgiyi yaşayarak deneyimlemiş oldum. Siz siz olun D'elight'ınıza gösterdiğiniz özeni, jantlarınıza da gösterin. Onların narin ve pahalı olduğunu unutmayın. İşin iyi tarafı ise şimdi elimde lastiği üzerinde, yedek bir ön jantımın olması :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder