Yamaha D'elight Yakıt Tüketim Bilgileri

20 Temmuz 2018 Cuma

0 - 15140 Kilometre İstatistikleri

16000 kilometrede yapılması gereken periyodik bakımı biraz erken (15106 kilometrede) yaptırarak yola devam ediyorum. Periyodik bakım öncesi son yakıt tüketimi 1,92 lt/100 km'ye düşmüştü. Bakım sonrası ilk benzini bugün aldım ve yine 1,92 lt/100 km tüketim değerini yakaladım. Bu da gösteriyor ki tesadüfi bir değer değil. Doğru şartlar bir araya geldiğinde D'elight kolaylıkla çok ama çok ekonomik olabiliyor. Bunun için periyodik bakımlarınızı ihmal etmemenizi, lastik hava basınçlarını (Ön 25 / Arka 29 psi) düzenli kontrol etmenizi, gaz koluna nazik davranmanızı, trafiği iyi takip ederek olabildiğince az frenle kinetik enerjinizi korumanızı, ağır yükler taşımamanızı hatta benim gibi kilolu iseniz zayıflamanızı öneririm :))


Gelelim yakıt tüketimi konusundaki (0 ile 15140 kilometre) istatistiki bilgilere.

  • Toplam mesafe - 15140 Kilometre
  • Alınan toplan yakıt miktarı -377,05 Litre
  • Toplam maliyet - 1.863,18 Lira
  • Toplam dolum sayısı - 109

  • Ortama dolum - 3,46 Litre
  • Ortalama dolum faturası - 17,093 Lira
  • Kilometre başına ortalama maliyet - 0,12 Lira yani 12 Kuruş
  • Günlük ortalama maliyet - 1,27 Lira
  • Aylık ortalama maliyet - 38,76 Lira
  • Ortalama yakıt tüketimi - 2,47 Lt/100 Kilometre
  • En iyi yakıt tüketimi - 1,92 Lt/100 Kilometre
  • En kötü yakıt tüketimi - 3,46 Lt/100 Kilometre

Bu bilgiler ışığında; Yamaha D'elight'ın çok ekonomik bir ulaşım aracı olduğunu söylemek zor olmasa gerek. D'elight'ı aldığım günden bugüne kadar ki tüm yakıt alım ve tüketim bilgilerini, ilgili sayfada paylaşmaya devam ediyorum. Merak edenler bu sayfaya da göz atabilirler. [Tıklayın]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder