Yamaha D'elight Yakıt Tüketim Bilgileri

8 Ekim 2018 Pazartesi

Motor Hareket Halindeyken Gelen Sürtünme Sesi

Bugün başıma geleni sizlerle paylaşmak isterim. Yolda seyir halindeyken bir anda motordan metal sürtünme sesi (gacırtı, cızırtı) gelmeye başladı. Yavaşlamam veya hızlanmam sonucu değiştirmedi. Ön veya arka freni devreye sokmam da işe yaramadı. Ses gelmeye devam etti. Öyle bir ses ki yayalar, camı açık arabaların sürücüleri dönüp, dönüp bakıyor. O derece fena yani...

Motoru stop edip yokuştan aşağı saldım. Tekerleklerin dönüşü ile aynı ses yine duyuldu. Anladım ki motorla ilişkili değil. Sorun balatalarda mı acaba..?

Sorunun ne olduğunu bilmediğimden çok daha dikkatli ve yavaş bir sürüşle Yamaha Baydar'a gittim. Şans bu ya, teknik ekipden Bilal usta kapının önündeydi ve gelişimi gördü. Motordan gelen sesi duydu. Ben sevgili Ferhat ile görüşürken, teşhiş ve tedavi çoktan başlamıştı.


Bilal ustanın ön tekerleği sökerek yaptığı yağlama ve temizleme işlemi sonrası motorum normale döndü. Yamaha Baydar'a ve Bilal ustaya bir kez de buradan teşekkür etmek isterim.

Ön tekerlek keçesi kurur ya da kirlenirse ne olacağını böylece öğrenmiş oldum. Sizin başınıza gelmemesi dileğim ile keyifli sürüşler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder