1 Mart 2018 Perşembe

Bajaj Adventurer 400

Bajaj motosiklet pazarında hızla yükseliyor. Kullananların memnuniyeti, kaliteli bayi ve servis ağı, ucuz parça ve bakım maliyeti bu yükselişe büyük katkı sağlıyor. Bajaj pazara girdiği ilk günden bugüne kadar ürün yelpazesini de genişletiyor.
 
 
Küçük ve orta sınıf için Bajaj'ın yeni enduro motosikleti "Adventurer 400" oldukça göz dolduruyor. Ancak bu iddialı model henüz Türkiye pazarında bulunmuyor. Pazara girmesi halinde yüksek talep göreceğine kesin gözü ile bakılıyor.

3 Şubat 2018 Cumartesi

Kötü ya da Pis Yakıtın Yarattığı Problem


Birkaç hafta önce D'elight'ım kalkışta ve 10 ile 20 km/h hızlara düşüp yeniden hızlanırken  titreme, tekleme, öne doğru silkeleme yapmaya başlamıştı. İvmelenmesi için gazı sonuna kadar açmam gerekiyordu. Doğal olarak bu tatsız durum oldukça canımı sıkmıştı. Yakın bir tarihte 13000 km bakımını yaptırdığımdan, soluğu doğruca serviste aldım. Bakımda hava filtresi, yağ ve buji değiştirilmişti. Bu sefer benim isteğimle varyatör ve debriyaj söküldü. Herhangi bir sorun olmadığı görüldü, temizlenerek yerlerine takıldı. En son aldığım yakıtın kötü ya da pis olabileceği düşüncesi ön plana çıkmaya başlayınca, depoyu hızlıca bitirmeye çalıştım. Kerata az benzinle, çok yol yaptığından bu iş biraz zaman aldı. Bu süre içinde motordan soğumanın eşiğine geldim. Çünkü o yağ gibi giden motorum, bildiğiniz traktöre dönüşmüştü. Yakıtın yarım deponun altına düşmesi ile hemen depoyu farklı bir istasyonda doldurdum. Canımı sıkan bu sevimsiz durum azalsa da iki gün öncesine kadar devam etti. İki gün önce depodaki yakıt dip noktaya gelince depoyu yeniden doldurdum. Bu dolum sonrası D'elight'ımın keyfi yerine geldi. Motorum canlı, pürüzsüz gidişine dönerek yeniden hayat buldu. Elbette ben de...

Benzin aldığım marka ve istasyon konusunda genelde tutucuyumdur. Her yerden benzin almam. Buna rağmen, başıma böyle tatsız bir durum geldi. Neyse ki problem çözümlendi ve herhangi bir kalıcı soruna ve hasara neden olmadı.

26 Ocak 2018 Cuma

Takip Mesafesi, Reaksiyon Hızı ve Güvenli Alan İlişkisi

Motosiklet sürüşü eğlencelidir ve dürüst olmak gerekirse hız çoğaldıkça daha da eğlenceli olur. Ama şunu unutmayınız; Hızınız arttıkça güvende olabilmeniz için tüm şartlar (trafik, yol, motorunuzun ve sizin durumunuz, hatta seyir halindeki diğer araçların ve sürücülerin durumu) uygun olmalıdır. Reaksiyon verebilmek için gereğinden daha uzun bir süreyi kendinize tanıyın. Bunun için de; Hızınız artıyorsa, sizinle diğer vasıtalar (önünüzde ve arkanızda) arasında daha fazla mesafe bırakın.

Bir motosiklet sürücüsünün görme ve görülme becerisini geliştiren tekniklerden biri de "Güvenlik Alanı" veya "Güvenlik Balonu" adını taşır. Bunun amacı; Kendi aracınızla diğer araçlar arasında, güvenli bir alan oluşturmaktır. Önünüzdeki, arkanızdaki ve yanınızdaki araçlarla aranızda boşluk bırakın. Bu güvenlik alanı sadece trafikteki durumu daha iyi görmenizi sağlamakla kalmaz, size çok önemli tepki verme süresini de kazandırır. Ayrıca bir kaçış yolu, alternatif bir sürüş ve görüş açısı sağlar.

Önünüzdeki araçla aranızda en az 2 saniyelik mesafe olmalıdır. Bu, size tepki süresi kazandırır. 2 saniyelik takip mesafesini ayarlayabilmek için; Öndeki aracın geçtiği sabit bir nokta temel alınır ve araç o noktayı geçtiği andan itibaren saymaya başlanır. "280-281" saymayı bitirene kadar o noktaya ulaşamadıysanız, gereken 2 saniyelik süreyi yakalamışsınız demektir. Motosikletinizle seyir halindeyken önünüzdeki ve arkanızdaki araçlarla "en az 2 saniyelik" mesafeyi sağlayarak ideal bir "Güvenlik Alanı" oluşturulması gerekmektedir.

Ancak dikkate alınması gereken pek çok değişken olduğundan, yukarıda da söz etmiştim. Bunlara ilave olarak; Hava durumunun (çok sıcak veya çok soğuk) sizdeki olumsuz etkilerine, yolu ve çevreyi tanımadığınıza, trafiğin hızlı aktığı..vs koşullara bağlı olarak 3 ya da daha fazla saniyelik takip mesafesine ihtiyaç duyabilirsiniz. Seyir halindeyken gözlerinizin hiçbir nesneye 1 sn'den fazla takılmasına izin vermeyin. Böylece gidiş hattınızı etkileyen her şeyden haberdar olmanız kolaylaşır. Seyir halindeyken daima "en" ileriye bakın, izleyin, öngörün. Böylelikle, önünüzde gerçekleşebilecek bir olumsuzluğa önceden tedbir alabilirsiniz.

Güvenli sürün, sağ kalın ve sürmeğe devam edin.

20 Ocak 2018 Cumartesi

Sağlam ve Ucuz Koruma Zinciri


İlginizi çeker düşüncesi ile paylaşıyorum.

Motoru bağlamak için mağzalardan yüksek rakamlara alışveriş yapmaya gerek yok. Belirli ve üst sınıf özellikleri olan zincir ve ucuna de aynı özelliklerde bir kilit işinizi görecektir. Piyasadan bunlar uygun fiyata bulunabilir.

• Öncelikle asansörlerde kullanılan yüksek karbonlu zincirler var, asansörlerin karşı ağırlıklarını ve tehlike anında kabini taşıması için kullanılan. Bu zincirler çelik makası ile kesilemiyor, taş motoru ile uğraşarak kesilebiliyor ancak. Asansör zinciri olarak araştırdığınızda çıkar, uygun bakla kalınlığında istediğiniz uzunlukta kestirebilirsiniz. Ben bir tur topcase taşıma demirlerinin içinden geçtikten sonra arka lastiği rahatlıkla kitleyebilecek uzunlukta kestirdim. Asansör zinciri satanlar, bunların dış yüzeyini uzun vadede korozyondan korumak için makaron ile kaplarlar, ancak onlar makaronu tüm zincir boyunca ısıtıp sıkılaştırdıkları için zincirin hareket kabiliyeti kısıtlanır; size sorduklarında tüm zincir boyunca her iki ucundan birer bakla dışrıda kalacak şekilde makaron geçirmelerini ve her iki ucundan da sadece ikişer ya da üçer bakla üzerinde ısıtıp sıkılaştırmalarını isteyin. Böylelikle zincirin tamamı makaron ile kaplanmış olur ancak hareket kabiliyeti rahat ve sorunsuz olur

• Kilit olarak da multilock’ın asma kilitlerineden kullanabilirsiniz. Onlar da güvenlik sınıflarına göre kalite kalitedir. İyi bir çilingire ya da nalbura giderseniz size multilock’ın en üst güvenlik sınıfındaki kilidini önereceklerdir. Daha önce dükkanı soyulan esnafın tamamı bir daha olmaması için gidip bu asma kilitten alır.

ARA Riders Googlegroups alıntısıdır.

15 Ocak 2018 Pazartesi

Motosiklette Aynalar Nasıl Ayarlanmalı

Motorunuzdaki ayna tipi ve büyüklüğü, arkanızda göremediğiniz kör alanların büyüklüğünü belirler. Alanlar ne kadar küçükse sürüş sırasında o kadar çok alanı görebilir, buna bağlı olarak da güvenle sürüş yapabilirsiniz. Unutmayın ki; Motosiklet sürüşünde "Bilgi Toplama ve Bu Bilgiyi Değerlendirme" son derece önemlidir. Hayatidir!


Can kurtaran bakış dediğimiz ve her sollama öncesi, hat değişimi öncesi, frenleme öncesi ve kavşaklara yaklaşırken yapılan omuz üzerinden hızlı ve kısa bir geriye bakış atma davranışına ek olarak, arkamızdaki trafiği tüm sürüş boyunca her 8-10 saniyede bir aynalarınızdan kontrol edilmesi şarttır. Bu sebeple ayna ayarlarınızı arkanızdaki göremediğiniz alanları en küçüğe indirecek şekilde ayarlamanız gerekir.

Arkanızın sürekli aynalarınız vasıtasıyla kontrol altında tutulması motosiklet sürücüleri için vazgeçilmezdir. Şayet sizi ürkütecek şekilde bir araç arkanıza yaklaşmışsa ya da sizi sollamışsa ve siz ancak bu araç sizi geçerken fark edip ürkmüşseniz, siz arkanızı kontrol altında tutmuyorsunuz demektir.

Aynaları nasıl ayarlamanız gerektiği:

Aynada dikkat edilmesi gereken ilk nokta siz hareket edip yer değiştirdikçe arkanızın görünümündeki değişiklikleri gösteren doğru uzaklık açısının elde edilebilmesidir. Aynalardaki görüntülerin uzantılarının bir yerde birbirleri ile kesişmesi demektir. Yani birinin göremediğini diğeri gösterebilmelidir. Aynalar size, yeterince uzağı gösterebilecek şekilde yüksek ayarlanmalıdır. Hemen arkanızdaki yol yüzeyini görmeniz gerekmez. Bir vasıtanın lastiklerini görmek önemli değildir. Çünkü arabalar yeterince yüksektir dolayısıyla aynaların hemen arkanızdaki yerin 20 cm üstünde olacak şekilde ayarlanması gereksizdir. Arkanızda olabildiğince uzağı görebilecek şekilde ayarlarken dikkat edeceğiniz şey kör alanları küçültülerek arkanızdaki bir aracın bu alana girdiğinde bir ucunun, önü yada arkasının, aynalarınızın görüşü içinde kalmasıdır. Yani bu alan içine bir arabanın yada motosikletin tamamen görünmez kalacak şekilde sığmasını engellemek gerekir.

Ayar için motorunuzda dik pozisyonda oturun ve önünüzden bir arkadaşınız sizin periferik görüş alanınızdan çıkıncaya kadar geriye doğru yürüsün. Bu arada siz sürekli ileriye bakıyorsunuz, başınızı ve bakışlarınızı kıpırdatmıyorsunuz. Kişinin sizin peri ferik görüş alanınızdan çıktığı noktaya bir kuka(işaret) koyun. Şimdi aynı şahsın tam arkanızdan işaretlediğiniz bu noktaya doğru yürümesini isteyiniz. Kişi işaretli noktaya doğru yürürken bu seferde aynalardan kaybolduğu yeri işaretleyiniz. İşte işaretlediğiniz bu iki nokta arasındaki alan sizin kör alanınızdır. Bu iki nokta arasına giren bir aracın bir tarafı aynalarınız tarafından tespit edilecek tarzda ayarlarının yapılmış olması lazımdır. Ayarlayamıyorsanız o zaman aynalarınız yeterince büyük değildir. Daha büyük ayna kullanınız.

26 Aralık 2017 Salı

Yeni Yönetmelik


TÜVTÜRK, T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 11 Mart 2017 tarihinde yayınlan Egzoz Gazı Emisyonu Kontrolü Yönetmeliği'nin 1 Ocak 2018 tarihinden itibaren bütün hükümleri ile yürürlüğe gireceği hakkında kamuoyunu bilgilendirdi.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın 11 Mart 2017'de yayınlandığı "Egzoz Gazı Emisyon Kontrolü Yönetmeliği" 01 Ocak 2018 tarihinden itibaren tüm hükümleri ile yürürlüğe girecektir. Buna göre egzoz gazı emisyon ölçümleri elektronik ortamda Egzoz Gazı Emisyon Ölçümü Takip Sistemi'ne kayıt edilerek yapılmaya başlanacak ve ölçüm sonrasında araç sahiplerine 'PUL' ve 'RUHSAT' verilmeyecektir. Araç sahiplerinin ölçüm neticesinde düzenlenen ve ölçüm sonuçlarını da içeren EGZOZ GAZI EMİSYON ÖLÇÜM RAPORU'nu araçlarında muhafaza etmesi ve denetimlerde ibraz etmesi gerekecektir.

Hali hazırda egzoz gazı emisyon ölçümünü yaptırmış olan ve araç sahiplerinde bulunan PUL ve RUHSAT'lar geçerlilik süresi sonuna kadar kullanılmaya devam edecek, geçerlilik süresi dolduğunda araç sahiplerinin egzoz gazı emisyon ölçümlerini yenilemesi gerekecektir. Araç sahiplerinde bulunan ‘Egzoz Emisyon Ruhsatı'nda PUL yapıştırılacak yer olsa bile, 01 Ocak 2018 tarihinden sonra yapılacak olan egzoz gazı emisyon ölçümleri neticesinde PUL verilmeyecek, bunun yerine ‘EGZOZ GAZI EMİSYON ÖLÇÜM RAPORU' düzenlenecek ve bu rapor araçta muhafaza edilecektir.

Geçerli bir egzoz emisyon ölçümü bulunmayan araçların, araç muayeneleri Ağır Kusurlu olarak değerlendirilecek ve muayeneleri onaylanmayacaktır.

Egzoz emisyon ölçümünü 1 Ocak 2018 tarihinden itibaren yaptıranlar ölçüm geçerlilik tarihini e-Devlet üzerinden sorgulayabilecektir.

23 Eylül 2017 Cumartesi

Yağmurlu Havalarda Güvenli Sürüş İçin...

Eylül ayı ile yağışlı havalar kendini hissettirmeye başladı, karlı havalar da yolda. Yağmurlu havada motor kullanımı normal zamanda kullanmaktan çok daha zordurve çok daha dikkat gerektirir. Artan yağış miktarı yola dikkatin verilmesini zorlaştırırken, aracın dengede kalmasını da zorlaştırır. Alınacak birtakım önlemlerle işinizi kolaylaştırabilirsiniz.


1- Hızınızı düşürün

Yağışlı havalarda hızlı motor kullanıyor olmanız durmanızı daha da geciktirecektir. Zeminin ıslak ve kaygan olmasından dolayı yol tutuşunuz da zayıflayacağından yağmurlu havalarda düşük hızla ilerlemeniz hem sizin için hem de trafikteki diğer araçlar için oluşabilecek tehlikelerin önüne geçecektir.

2- Görüş kalitenizi yükseltin

Bu konuda altın kural kask havalandırmasını ve pinlock’u doğru şekilde kullanmaktır. Yeni nesil kaskların neredeyse hepsinde pinlock özelliği bulunuyor. Kask alırken bu konuya dikkat etmeniz yararınıza olacaktır. Pinlock bağlantısı bulunan kasklar sayesinde buğu sorunu yaşamazsınız.

3- Takip mesafesini artırın

Zeminin ıslak olması durma mesafenizi artıracağından, takip mesafeniz yağışsız hava koşullarına göre daha fazla olmalı. Herhangi bir kazanın oluşmasına mahal vermemek için alınacak başlıca önemlerden biri takip mesafesini artırmak.

4- Kayganlaşan yola dikkat

Zemin üzerindeki toz ve çamur gibi birikintiler yağmurun başlamasıyla birlikte kaygan bir duruma gelerek lastiklerin yola tutunmasını azaltır. Yol kuruysa ve yağmur birden bastırdıysa hızınızı düşürmeniz tehlikeli durumların yaşanmasının önüne geçecektir.

5- Fren balataları ıslanırsa kuruması için fren manetine dokunun

Yağmurlu havalarda fren balatalarının ıslanması kaçınılmaz. Ancak fren manetine birkaç kez hafifçe dokunmanız yağmurlu havada karşılaşabileceğiniz ani bir durumda motorunuzun daha güvenli bir şekilde durmasını sağlayacaktır.

6- Doğru lastiği seçin

Motorunuzda üretici firmanın önerdiği ebatlar dışında farklı ebatlarda ki lastikleri kullanmayın. Yanlış lastik kullanmanız yol tutuş kabiliyetinizi etkilediği gibi fren performansınızı da azaltacaktır.

7- Yağışlı havalarda sollama yaparken daha dikkatli olun!

Yağış esnasında görüş mesafesinin düşmesinden dolayı önünüzdeki ve araçların sizi fark etmesi zorlaşacaktır. Bu sebeple sollama yaparken ya da şerit değiştirirken sinyal verdiğinizden emin olun.



6 Eylül 2017 Çarşamba

Şehiriçi Trafiğinde Motosiklet Kullanımı

İşte sizlere kalabalık bir şehir içi trafiğiyle baş edebilmenin, genel olarak 13 püf noktası; 

1-) Araba sürücülerinin kafa hareketlerini takip etmek;
 Araba sürücülerinin aynalara ve kapı pencerelerine doğru kafa hareketlerini (oynatışlarını) takip etmek , yapabilecek oldukları ani manevralar için sizlere öncesinden fikirler verir.. Birçok sürücü, aynalara bakmasa bile, kafasını dönecek olduğu tarafa öncesinde çevirir ve döner..yakalamaya çalışın!!

2-) Dikiz aynalarınıza güvenin..ama tamamıyla değil;
 Dikiz aynalarınız çoğu zaman hayat kurtarıcınız olabilir, ama hep dediğimiz gibi genelde tam olarak bütünüyle görüşün hepsini sizlere vermez..Özellikle kalabalık trafikteyken, pozisyon değişikliği yapmadan önce mutlaka ve mutlaka omuz üstü bakışı sakın ihmal etmeyin!! Bunu çok çabukça gerçekleştirin ve ondan sonra manevranıza karar verin..(asıl hayat kurtarıcı hareket budur aman dikkat!!)

3-) Mümkün olduğunca araçların arasındaki (aralardan geçiş) işinizi çok çabuk bitirin ve plansız sakın kalmayın;
 Bu çok basit gibi gözükse de, son anda sinyalsiz, ani manevralar yapan araba sürücülerinin her sene bir çok sürücüye çarptığını, düşürdüğünü, öldürdüğünü unutmayın!! Normalde araçların sağlarından geçiş kesinlikle yanlış gibi gözükse de, günümüzde bazen bu bir gereksinimdir..(gerçekçi olalım)..Yeter ki bunu, sürücünün neler yapabileceğini tahmin ederek çok temkinli bir şekilde ve çok çabukça yapın ve hemen bitirin!! (Özellikle sağındaysanız ve duran bir trafik ise, araç yolcusunun kapıyı açma ihtimallerine dikkat!!)

4-) Her zaman fren yapmaya hazır olun;
 Herhangi, ani oluşabilecek bir durum için frenlerinizi kullanmaya her zaman hazır olun!!. Tehlikeleri sezdiğiniz anda, her zaman öncesinden, sağ ayağınız ve sağ el parmaklarınız fren magnet ve pedalında hazır olsun!! Her zaman umulmayanı, beklenilmeyeni bekleyin, hazırlıklı olun!!

5-) Görünün!! Ama görünmediğinize İnanın!!
 Fosforlarla motorunuzu donatın..Parlak ve görünen kıyafetleri tercih edin.. Ama gene de araba sürücülerinin ve yayaların, sizin varlığınızın farkında olduğundan, sizi gördüğünden emin olmayın!! Hep görünmediğinizi düşünerek motorunuzu kullanın!!!

6-)Motorunuzun gücünü her zaman kullanmaya hazır olacak şekilde kullanın;
 Özellikle kalabalık trafikteyken, normalde her zaman kullandığınız vitesin 1 altını tercih edin! Motorunuzu her zaman öyle bir devirde kullanın ki, gerektiğinde ufak bir gaz açış sizi tümüyle tehlikeden uzaklaştırabilsin…Diğer yandan egsoz unuzun birazcık bağırıyor olması aynı zamanda sizin varlığınızın trafikte hissedilmesine katkı sağlar…

7-) Çok mu yavaş gidiyorsunuz? O halde sağda veya solda kalın, pozisyon alın!!
 Trafik birden bütünüyle yavaşladığında, önünüzdeki aracın solunda veya sağında kalmaya çalışın…Bu sizin, gerektiğinde, daha kolay kaçış yapmanıza fırsat verecek olan pozisyonlarda bulunmuş olmanızı sağlamış olacak…Bu pozisyon aynı zamanda sizi, durmakta geç kalmış olan arkanızdan gelen aracın verebileceği zararlardan da korumuş olacak.. Her zaman, ilk durduğunuz anda, mutlaka 1. viteste ve kaçmaya hazır, aynalardan arkayı kontrol eder pozisyonda olun..Ne olacağı belli olmaz, dikkat!! Sakın ola ki durumdan emin olmadan vitesi boşa almayın!!
 
8-) Her zaman TATKU!!
 Devamlı olarak durmadan ilerisini, sağı-solu ve aynalardan arkayı tarama yapmanız, reaksiyon gösterebileceğiniz ekstra zaman için mutlaka gereklidir.. Kalabalık trafikte sadece ileri bakmanız, bir nesneye gereğinden fazla odaklanmanız (hedefe kilitlenme), arkayı ihmal etmeniz, sorun yaratmak için yalvarmakla aynı şeydir!!

9-) Sol’a dönüş İhaneti!! (ihanet sözcüğü burası için en uygunu..)
 Karşıdan gelen bir aracın yavaşlayıp (veya durup) sola dönmeye hazırlandığını gördüğünüzde (tahmin ettiğinizde) hazırlıklı olun!!!! Sizi gördüğünden hiçbir zaman emin olmayın!! O aracın ön lastiğini, ve sürücünün direksiyondaki elini takip edin..Eğer bu noktalarda ufacık dahi hareket görürseniz; fren yapmaya, swerving yapmaya veya gazlayıp kaçmaya (hangisi pozisyona göre uygunsa) hazır olun!! Sakın durup size yol vereceğine güvenmeyin!! Görmez!! Görmeyecektir!!

10-)Yol Yüzeyini Okuyun!! 
Yoldaki taramalarınıza asfaltı da ekleyin! Türkiye’de kötü asfalta sahibiz Yol yüzeyindeki mazot, yağ, toz, vs.. haricinde asfalt kondisyonuna da dikkat!!!! Bir yandan da kafanızda yol tutuşunu hep değerlendirmeye çalışın..Mazot için koku duyunuzu da kullanın..Kokusu keskindir..ve genelde öncesinde kokuyu hissetmeye başlarsınız..Dikkat!! Girdikten sonra ne yapabileceğinizle ilgili becerinizi tartmaktansa, öncesinde erken fark edebilip hiç girmemek, daha da iyi bir beceriye sahip olduğunuzu gösterir!!

11-)Güvenli boş alanlarda kalmaya özen gösterin!!
 Motorunuzun gücü ve manevra kabiliyetini kullanarak, ne durumda olursa olsun, her zaman çevrenizde güvenli geniş bir alan oluşturmaya dikkat ederek pozisyonlar almaya çalışın (güvenlik çemberi)!!! Yoğun trafikte , kalabalık araçların arasında mutlaka bazı boş alanlar vardır..En geniş ve size manevra imkanı verecek olanlarını değerlendirin ve mümkün olduğunca kullanın.. Bu aynı zamanda, diğer araçların kör noktalarında mümkün olduğunca az kalmanızı ve tehlikesiz pozisyonlarda bulunmanıza imkan verir…

12-)Belli manevralarda mutlaka sinyal kullanacaksınız.. Peki ya açık kalırsa??
 Otomatik sinyal kapatmayan bir motorunuz varsa sol baş parmağınızla sinyalinizi kapatmayı unutmayın!!! Hatta arada kapattım mı diye kontrol etmeyi de unutmayın!! Kalabalık bir trafikte sinyalinizi açık unutmak o kadar tehlikelidir ki.. kazaya davetiye demektir dikkat!!

13-)Diğer araçları güvenlik olarak kullanmak..
 Özellikle Trafik lambası bulunan kavşak noktalarında diğer araçları kendi menfaatiniz için kullanın.. Diyelim ki kırmızıda durdunuz..Yeşil yandı ve yürüyorsunuz.. Mutlaka karşı tarafta, onlara kırmızı yanmasına rağmen, son anda geçen bir araç vardır.. İlk hareket ettiğinizde, O araç sağdan geliyorsa sağınızdaki, soldan geliyorsa solunuzdaki aracı onu sanki bir zırh mış casına kullanarak beraber ayni hizada ilerleyin..Çarpacak ise ona çarpsın.

Güvenli sürüşler

ALINTIDIR