18 Mayıs 2016 Çarşamba

13 Nisan 2016 Çarşamba

Yamaha 04GEN

Yamaha 04GEN tanıtıldı! Motosikletlerde şeffaf gövde fikri tamamen yeni değil fakat Yamaha'nın yeni 04GEN konsept scooter'ı, bunu şaşırtıcı şekilde, alışılmış plastik gövde yerine etkili bir alternatif olarak kullanıyor.



Motosikletin karartılmış plastikleri, alüminyum şasi parçalarının alttan gözükmesini sağlarken, gövde panellerinin arka taraflarına kalıplandırılmış kafes tarzı destekler, ilginç bir görsel efekt sağlıyor.
 
Yamaha'nın basın bültenine göre: "Güzel tasarlanmış iç yapının sergilenmesi, görkemli gövdeye bir hafiflik getirerek, nadir güzelliği elde etmek için iç ve dış mekanı sentezleyen yeni bir tasarım yaratıyor."
 
 
Firma'nın "bir kadının görüntüsünü, onurlu bir zarafet havası ve zihin ile beden lütfu olarak çağrıştırıyor" iddiası, bu konseptin kadınlara yönelik olduğundan başka, karışıma herhangi bir katkı sağlıyor mu bilinmez.
 
Firmanın yeni konsepte adanmış yan sitesi, hem kadın esintisini hem de dikkate değer tasarımı, daha yüksek bir seviyeye taşıyor ve: "04GEN, ikizkenar yamuk şeklindeki uzun ve alçak silüeti ile canlı bir atmosfer yaratıyor. Canlılık ve iç metanet ile bir kadın görüntüsünü çağrıştıran yenilikçi tasarımı ile kuğu motifinde tasarlanmış hafif dış kısmı, nadir güzelliğe erişmek için iç ve dış mekanı sentezliyor." diyor.
 
 
Ne yazık ki, tasarım elemanlarını anlatan firma, motosikletin teknik verilerinden bahsetmeyi unutmuş. Göstergeleri akıllı telefon ile değiştirerek bir dizayn klişesine gittikleri açık (sonu yağmurda kötü olabilir), fakat kapalı frenlerle ilgi ilginç birşeyler var gibi gözüküyor. Görünüşe ve enine kesiti gösteren krokiye bakıldığında, siyah kaplamanın altındaki janta bağlı disk fark ediliyor. Kaplama, tek pistonlu kaliper için bir dirsek görevi görüyor. 
 
Kaynak:motorcular.com   

12 Nisan 2016 Salı

Toplu Sürüş Tekniği ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bu yazının amacı; Herkesin güvenli bir şekilde birlikte sürüş yapabilmesi ve sağ salim evine dönebilmesine yardımcı olabilmektir. Kimsenin özgürlüğünü kısıtlamak değildir. Genel bir bilgilendirmedir ve karşılaşabileceğiniz her duruma bir açıklama getirmez. Bu yüzden herkesin bu yazıyı okumasını ve kendi yargılamaları ışığında uygulamasını tavsiye ederim. Unutmayın kendi güvenliğinizden öncelikle kendiniz sorumlusunuz bu yüzden yetenekleriniz, bilginiz ve motorunuzun kapasitesi oranında sürüş yapınız.

Sürücülerin sorumlulukları:
  • Gruptaki herkesin, gurup dışındaki herkesin, civardaki diğer yayalar ve araçların güvenliğini ve mal varlığını gözetmekle sorumlusunuz. Bu yüzden ana hatlara ve hedeflere dikkat ediniz.
  • Her durumda liderin talimatlarına uyunuz. Tek istisna bu talimatların sürücüyü yada herhangi bir bireyi tehlikeli bir duruma sokmasıdır.
  • Motosiklet ve diğer sürüş ekipmanlarını güvenli sürüşe uygun durumda hazır tutunuz.
  • Farlar açık sürüş yapınız.
  • Önce güvenlik tavrı ile sürüş yapınız. Tüm bireylerin, guruptan olsun olmasın, güvenliği evrensel bir önemdedir.
  • Hem sürücünün hem de artçısının(yolcusunun) kask takmaları gerekir.
  • Alkollü sürüş kesinlikle yapılmamalıdır.
  • Hedefe varmadan ayrılacaklar varsa bu durumun önceden gurup liderine bildirilmiş olması gereklidir.
Toplanma yeri ve hareket zamanı:
  • Belirtilen toplanış mahallinde yakıtlar dolu olarak ve önceden bulununuz.
  • Hareketten evvel durulacak yerler, ikmal noktaları, gidilecek yol hakkında guruba temel işlemler ve formasyonlar hakkında bir brifing verilir, hatırlatmalar yapılır.
  • Tüm üyeler önceden belirlenmiş hareket zamanında grubun hareket etmesini engelleyecek davranışları sergilemekten kesinlikle kaçınmalıdırlar.

Sürüş formasyonu ve bireysel pozisyonlar:


Standart iyi hava şartlarında fermuar düzeni uygulanır. Öndeki motorla aranızda 2 saniye çaprazınızdaki motor ile aranızda 1 saniye mesafe bırakılır.

Lider gurubun başında olmalıdır ve gidiş hattının merkezinin solunda sürüş yapacaktır. Gurup artçısı formasyonun arkasında olur.

Yeni üyeler, misafirler ve tecrübesi az sürücüler gurubun ön tarafında liderin hemen arkasına yerleştirilir.

Her sürücü bir sonraki hedefe varıncaya kadar başlangıç pozisyonunu muhafaza eder. Bu sürücülerin önlerindeki ve arkalarındaki sürücülerin sürüş alışkanlıkları ve davranış biçimlerini tanımasına yarar. Bilhassa yeni tecrübesiz sürücüler için bu çok yaralıdır.

Bazı şartlar oluştuğunda lider gurubun tek sıra formasyonuna geçmesini talimatını verebilir. Sinyal sol kolun tek parmak açık yukarıya kaldırılıp tutulmasıdır. Bu işareti gördüğünüzde önünüzdeki sürücüden güvenli bir mesafe geri kalarak tek sıraya girin. Soldaki sürücüler sağ sıradakilerin önüne girerler.

Eğer gurup çok kalabalıksa küçük guruplara ayrılmak daha güvenlidir. Oluşan gurupların sayısı kadar yeni lider ve gurup artçısı oluşturulması gerektir.

Üç tekerlekli motorlar daima gurubun arkasına yerleştirilir ve sürekli tek sıra olarak sürüş yapmalıdırlar.

Yolculu motorlar fermuar düzeni sürüşte sağ tarafta toplanmalıdırlar.

Hız, aralar ve mesafeler:

Lider bir sürat oluşturup bunu muhafaza etme işlevini sağlayacaktır. Bu sürat tecrübesiz sürücülerinde uygulayabilecekleri bir seviyede olmalıdır. Ayrıca çevre şartları, izin verilen hız limitleri ve güvenli sürüş pratikleriyle uyumlu olmalıdır. Lider arkasındaki gurubun formasyonunun durumunu aynalarından sürekli kontrol etmelidir.

Liderler başlarında tecrübeli bir başka lider ve gurup artçısı olmak kaydıyla tecrübesizleri bir ayrı gurup formasyonuna ayırabilirler.

Tüm sürücüler arkadaki sürücülerin düzensiz hızlara girmesini düzenlemek üzere aynı hızı tutturmaya gayret göstermelidirler.

Tüm sürücüler liderle ve diğer sürücülerle aralarındaki uygun güvenli mesafe ve hat pozisyonlarını mevcut yol, trafik ve hava şartları ile uyumlu olabilmek için muhafaza edeceklerdir.

Asgari güvenli takip mesafesi:

Gurup içinde 2 saniye öndeki sürücüden ve 1 saniye çaprazdaki sürücüden aynı noktadan gecikmeli geçiş. Tek sıralı formasyonda direk öndeki sürücüden asgari 2 saniye gecikmeli geçiş. Sürücüler arasındaki aralar fazla açılırsa buraya diğer araçlar girip gurubu ayırabilir bu da liderin görevini engelleyecektir.

Sürücüler arası bırakılacak aralar hız ve yol şartlarınca belirlenmelidir. Sürüşe başlamadan önce her yol için bu mesafeler belirlenmelidir. Ne kadar hızı artırırsanız mesafeleri de o kadar büyütmelisiniz. Tüm guruptaki ara mesafeler aynı tutulmalıdır.

Liderin hemen önündeki araçlarla lider arasındaki mesafe kesinlikle asgari 3 saniye gecikmeliden az olmamalıdır. Gurubun önüne bir araç geçtiğinde bu ayarlamayı yeniden yaptığınızdan emin olunuz. Bu gecikme süreleri asgari süreler olup tam durma mesafeleri değildir.
 
Güvenli hat pozisyonları:

Hattın merkezinin solu ve sağıdır. Bu sürücüyü ortada biriken yağ lekelerinden uzak tutarken fermuar düzeninin oluşmasına doğru aralarla gerekli hat şeklinin sağlanmasıyla da olanak sağlayacaktır.

Lider gurubu şu durumlarda tek sıraya sokar:


Trafik akış sürati gurup sürati ile aynı tempoda ise bu durumda hat değiştirmek beklenmeyen bir tehlike oluştuğunda yada trafik sizden daha yavaşladığında yapılır. İki gidiş iki geliş otobanlarda gurup yavaş hatta ise ve fermuar düzeninde giderek hızlı akan trafiğin soldan geçişine, sağdaki yavaş akan trafiği sollama durumunda değilse izin verir. Üç veya daha fazla gidiş ve aynı sayıda geliş hatlı otobanlarda soldan ikinci yavaş hatta fermuar düzeninde gidilerek sağ yandan giriş çıkışlara boş bir hat bırakılmış olur ve soldan geçişlere izin verilir. Hatlar soldan sağa sayılır. En sol hat en hızlı hat yada sollama hattıdır ve bir numaralı hat olarak sayılır. Buradan sağa doğruda en sağdaki en yavaş hatta doğru hatlar numaralandırılır.

Hat değiştirmek ve sollamak:

Tek yönlü otobanlarda fermuar düzeni normal olarak muhafaza edilir.

Lider pozisyonunu muhafaza ederek hat değişimi için işaret verecektir.

Tüm sürücüler pozisyonlarını muhafaza ederek işareti arkalarına iletirler.

Grup artçısı ilk güvenli pozisyonda hat değiştirerek liderin hattın açık ve korunduğunu görmesini sağlayacaktır. Lider grup artçısını aynasından kontrol ederek hat değiştirdiğinden haberdar olmalıdır. Grup artçısı formasyonun arkasında herhangi bir araba olmadığından emin olmak için başı ile omuz üzerinden arkasını kontrol eder.

Formasyon liderin beni takip edin tavrı üzerine değiştirilir. Lider el işareti verir, ilk olarak kendisi değiştirir ve gurup sürücüleri önden arkaya doğru sırayla hat değiştirirler. Grup artçısı dışında liderden önce kimse hat değiştirmemelidir. Hat değiştirirken omuz üzerinden başınızla bakarak arka kontrol mutlaka herkes tarafından yapılmalıdır. Uygun, güvenli aralar muhafaza edilmelidir. Trafiğin müsait olduğu zamanlarda lider sinyal verip hat değiştirme yapabilir.

Tüm gurubun sollamayı tamamlayamayacağı veya hat değiştirmeyi bitiremeyeceği durumlar olabilir. Bu durumda lider dönüş işareti verir. Gruba tek parmağı yukarıda olacak şekilde sol kolunu kaldırarak işaret verir. Bu grup olarak hat değiştirmenin mümkün olmayacağı anlamını taşır. Bu durumda güvenli olunca lider işaret vererek hat değiştirir ve takiben diğer sürücüler de başlarıyla kontrol ettikten sonra işaret vererek güvenliyse hat değiştirmeyi yaparlar. Grup dağılırsa mümkün olan en uygun yerde tekrar kurulmalıdır.

Çift yönlü yollarda sollama işlemi tek sıralı formasyon halinde yapılmalıdır. Lider bir aracı geçtikten sonra düzenli bir sürati muhafaza ederek geriden sollama yapan sürücülere yeterli boş alanı bırakmalıdır. Tüm geçişlerde herkes kendisinin güvenliği için omuz üzerinden başla kontrol bakışı işlemini kendisi mutlaka yapmalıdır.

Grupta dağılma olduğu zaman tekrar birleşim için gerekeni yapın. Aynı yerinizi alın. Ancak bunu yaparken kara hız rekorunu kırmaya kalkmayın. Lider durumun farkındadır ve sollama tamamlandığında kopanların toplanabilmesi için gerekli ayarlamayı yapacaktır.

Yakıt, yiyecek, ihtiyaç ve dinlenme molaları:

Hareketten önce bu tip şeyler kararlaştırılmış olmalıdır. Seyahat boyunca değişen şartlara göre önceden karalaştırılan şekliyle plana sadık kalınmaya mümkün olduğunca çalışılmalıdır.

Plandan sapmalar değişen hava, trafik, sürücülerin yorulması, beklenmeyen olaylar yüzünden gereke bilebilir. Yakıt duruşları 15 dakika ile sınırlı olmalıdır. Paralı geçişler için gişelere gelmeden önce bozuk paralar hazır edilmelidir. Lider tek sürücülere, gişelerde artçılı sürücülerde artçının yapacağı işi yapmak üzere gişede duracak ve gişeden ilk geçenin geçici olarak liderlik yapmasına izin verecektir. Gişe geçişlerinde ortadan gitmeyiniz. Çok kaygan olurlar.

Plan dışı ve acil durmalar:

Planlananın dışında durmalar grupta karışıklıklara bu karışıklıklarda kazalara sebep olabilir. Lider durma gerektiği konusunda bilgilendirilmeli ki grubu bir formasyon içinde ilk güvenli yerde durdurabilsin.

Problemi olan bir sürücü lidere, görevliye yada artçıya en kısa zamanda durumu bildirmelidir. Haber verilince lider ilk güvenli yerde grubu durduracaktır. Eğer hemen durmak zorunda ise sadece artçı yada tayin edilmiş formasyon mekanik eri duran sürücüye eşlik edecektir. Bu mekanik erlerin grubun arkasında olması gereklidir. Lidere durum bildirildiğinde güvenli ilk yere grubu çekerek durduracaktır.

Başka bir sürücünün ekipmanlarında problem olduğunu gören diğer bir sürücü durumu problem yaşayan sürücüye bildirecektir. Lidere bildirilecek o da ilk güvenli yerde grubu durduracaktır.

Lider güvenli yer seçerken tecrübesini ve sağ duyusunu kullanarak tehlike arz edebilecek kırık camlar, çöp, kum, mıcır olan yada taze asfaltlı yerlerden uzak duracaktır.

Trafik ışıkları ve işaretleri:

Kırmızı ışık hattında fermuar düzeninde kalmayıp sürücüler kırmızı ışığı gördüklerinde çiftli sıra oluşturmak için sağındaki yada solundaki motorun yanına çekmelidirler.Fermuar şeklinde kalınmamalıdır. Işık değişince bir defada ikişerli gruplar olarak hareket edip kavşağı geçince tekrar fermuar düzenine geçilmelidir.

Grup dur işareti ile karşılaştığında gene yan yana ikili sıra oluşturulmalı, fermuar düzeninde kalınmamalı ve durduktan sonra kalkış ikili grupların sırayla eş zamanlı hareketleri olarak gerçekleştirilmelidir. Kavşak geçildikten sonra fermuar düzenine tekrar geçilmelidir.

Bu ikişerli eş zamanlı geçiş düz yada dönüşlü kavşaklarda aynıdır değişmez.

Kazalar:

Bir kaza mahalline gelindiğinde yada grupta bir kaza oluşursa lider grubu durduracaktır. Gerekli güvenli şekiller içinde ve gerekiyorsa grup dağılarak güvenli alanlarda park edecektir.

Grup üyeleri ihtiyacı olanlara yardım ederken aşağıdaki işlemleri yapabilirler ancak bunlarla sınırlı değildirler.

  • Trafiğin yönünü değiştirmek, yavaşlatmak yada durdurmak. Güvenli yöntem ve araçlar kullanılmalıdır. Gerekirse işaret fişekleri kullanmak gibi.
  • İlgili yaralıları rahatlatıp yardım etmek.
  • Polis tahkikatı için kaza mahallini muhafaza edip düzeni sağlamak.
  • Mümkünse fotoğraf çekmek.
  • Mümkünse ruhsat ve ehliyetleri toplamak. (Bu Türkiye de kanunsuz sayılabilir.)
  • Şahitlerin isim ve adreslerini almak.
  • Otoriteler gelinceye kadar kontrolü sağlamaya çalışmak.
Güvenlik ekipmanları:
  • Tüm bireyler hareket noktasına sağlam, sürüş için yeterli bakımda, yakıt deposu dolu bir motorla ve hareket saatinden ½ saat önce gelmiş olacaklar.
  • Tüm sürücüler hava şartlarına ve sürüş güvenlik şartlarına uygun giyinmiş olacaklar.
  • Yeterli araç gereç, gerekirse başkaları içinde fazladan getirilecektir.
  • İlk yardım malzemesi getirilecektir.
  • Lider ve grup artçısı herkesin yol haritası, cep telefonu ve ilk yardım çantası taşıdığından emin olacaklardır.
  • Telefon numaraları alınacak ve haritalarda yollar işaretlenmiş olacaktır.

Uyarı: Virajlı dağ yollarında çift sıra halinde sürüşler terk edilerek her bir motor arasında minimum iki saniye kuralına riayet edilerek tek sıra halinde sürüşe geçilmelidir.

El İşaretleri:


MOTORLARI ÇALIŞTIRIN HAREKET EDİYORUZ


FERMUAR DÜZENİNE GEÇİN





TEK SIRA DÜZENİ

SOLDA TEHLİKE




SAĞDA TEHLİKE





SOLA DÖNÜŞ




SAĞA DÖNÜŞ






YAVAŞLA





HIZLAN

DURUN: (Fren yaparak )




SAFLARI SIKLAŞTIRIN

5 Nisan 2016 Salı

Yamaha D'elight'ın Muhteşem Yakıt Ekonomisi

Değerli dostum Erhan ile geçen Cuma günü yaptığımız gezi öncesi depolarımızı doldurduk ve yola koyulduk. Çok eğlenceli, tadına doyumsuz bir gün geçirdik. Çubuk merkezinde yediğimiz ev yemekleri ise keyfimize keyif kattı. Dilerim en kısa zamanda benzer bir geziyi yine yaparız.


Bu gezi sonrası, dün depoyu yine doldurdum. Bir de ne göreyim! D'elight'ım bugüne kadar ki en iyi performansını sergilemiş ve kilometrede sadece 9 kuruşluk benzin tüketmiş. 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi ise 2,1 lt/100km olmuş. Elbette bu beni çok sevindirdi. Çünkü son değerler bir miktar yüksekti ve herhangi bir sorun habercisi olmasından endişelenmiştim.

Bu ufaklığı gerçekten seviyorum. Çok ama çok işime yarıyor. Defalarca yazdım yine yazacağım. "D'elight, iyi ki almışım dediğim bir ürün. Ödediğim paranın son kuruşuna kadar hak ediyor ve karşılığını fazlası ile veriyor."

Yakıt tüketim verilerini paylaştığım sayfayı sürekli güncelliyorum. Merak edenler ilgili sayfaya, buraya [tıklayarak] ulaşabilirler.


31 Mart 2016 Perşembe

Yamaha D'elight'ın Temizlik ve Cila Sonrası

Bugün D'elight'a biraz zaman ayırdım. Önce temizledim sonra da cilaladım. Bu işi sık sık yaptığım için fazla zamanımı almıyor ve beni fazla yormuyor. Lokum'un ışıl ışıl olmasını seviyorum.






Sonuç insana gerçekten keyif veriyor.

25 Mart 2016 Cuma

Motorunuzla Uzun ve Sorunsuz Birliktelik İçin


Motorunuzu sadece sevmeniz yetmez. Uzun süreli, sorunsuz bir kullanım için dikkat etmeniz ve yapmanız gerekenler vardır.



1-Motosikletinizin kılavuzundaki önerileri es geçmeyin

Kabul etmesi zor olabilir ama motosikletinizin üreticisi, onun hakkında sizden daha çok şey biliyor. Şanslısınız ki, mühendisler bu bilgileri paylaşmaktan çekinmiyor. Hazırladıkları kılavuzlarda kullanmanız gereken yağ tipine, bakım proglamlarına ve servis prosedürlerine yer veriyorlar. Onu okuyun, hatta ezberleyin.

Birçok durumda -özellikle çok yönlü bir bakım yapmak istediğinizde- eksiksiz bir kılavuz isteyeceksiniz. Çoğu servis kılavuzu bir servis elemanının bilmesi gereken her şeyi içerir; motosikletin tüm parçalarını baştan birleştirmek gibi.



2-Motosikletinizin ilk kilometrelerini önemseyin

Motosikletinizin en kritik kilometleri ilk 100 ve sonraki 1000 km'dir. Bu süreçler içerisinde motosikletinizi tehlikeye atmak istemiyorasınız dikkatli davranmanız gerekiyor. Bu durum her motosiklette farklıdır. Bazıları için, "nazikçe kullanın" şeklinde özetlense de bazı motosikletler için karmaşık programlar mevcut; motoru zorlamamak için belli bir RPM'i (devir) geçmemek gibi. Bazı motosikletlere özel ilk kilometlerde kullanılması gereken yağlar bile mevcut. Bu bilgileri nerede bulacaksınız? Tabii ki kılavuzda.



3-Yağı değiştirin

Bunu her zaman duyuyorsunuz: "Periyodik yağ değişimleri motorun ömrünü uzatır." Duyduğunuz şeyin tamamen doğru olduğundan emin olabilirsiniz.

Her motosikletin, çok yüksek hızlarda motorun etrafını saracak sağlam parçaları var. Ve onları kendilerini yok etmekten alıkoyan şey ise kaliteli ve ince bir yağ katmanı. Yaği oranı düştüğü zaman işini iyi yapamaz.

Bu yüzden onu sıkça değiştirin. Bunu üreticinin önerdiği şekilde yapabilirsiniz. Eğer kirli ve tozlu yollarda yolculuk ediyorsanız, yağı daha sık değiştirmelisiniz.

Ne tür bir yağ kullanmalısınız? Basit de gözükse bu soru kafanızı karıştırabilir. Eğer motosikletle ilgili web sitelerini takip ediyorsanız; yağların kullanım alanı (otomobil veya motosiklet), akışkanlığı ve tipleri (konvensiyonal veya sentetik) hakkında karşılaştırmalar bulabilirsiniz.

En güvenilir kaynak hangisi? Tabii ki kılavuz.



4-Hava filtresini temizleyin

Motosikletinize giren bir şey her zaman geri gelmez. Ve motosikletinize giren çoğu şey hava filtresinden geçer. Bu demek oluyor ki hava filtresi temiz değilse silindirlere giden havayı kesiyor olabilir ya da yabancı maddelerin girmesine neden olabilir (toz ya da daha kötüsü). Böyle bir durumda, valfler, iç rulmanlara ve silindirler zarar verebilir.

Bu yüzden kendinize bir iyilik yapın. Hava filtresinin bakımı geldiğinde, önerilen adımlara göre bakımı gerçekleştirin. Eğer motosikletiniz toza ve kire çok maruz kalıyorsa bu bakımı çok sık yapmalısınız.



5-Lastiklerin havasını kontrol edin

Yanlış şişirilmiş lastiklerle yolculuğa çıkmak, yakıt tüketimini etkileyeceği gibi oldukça tehlikeli olabilir. Hava basıncını doğru ayarlamak, uzunca bir süre bu tür durumlarla karşılaşmanızı engeleyecektir (haftada bir kez güvenilir bir aletle ölçün). Motosikletinizin dünyaya dokunan kısmına özen gösterirseniz, geri kalan kısmı da size teşekkür edecektir.



6-Mil yatağını yağlayın

Kural basit: mil yatağını periyodik olarak yağlamalısınız. Motocross sürücüleri erkenden bu alışkanlığı edindi. Cross'lar showroom katından indikten sonra sağlıklı ve bolca yağlamaya ihtiyaç duyuyorlar; süspansiyonlar ve mil yatağı gibi. Fakat sokak sürücüleri de motosikletlerin yağlı kalmasını sağlamalılar.  Modern motosikletlerde mil yatakları kapalı olduğundan bakımlar nispeden yapılsa da, süspansiyon gibi açıkta kalan alanların rutin bakıma ihtiyaçları var.

Düzenli olarak yağlasanız bile bir gün mil yataklarını değiştirme zamanı gelecek. Bu yüzden onları periyodik olarak kontrol edin. Yatağın durumunu kendiniz test edebilirsiniz. Motosikletin ön tekerleğini bir stand aracılığıyla kaldırın ve gidonu çevirin, herhangi bir zorlanma hissederseniz ya da arka ve ön çatala baskı uyguladığınızda herhangi bir oynama hissederseniz, değişim vakti gelmiş demektir. Aynı şekilde, ön ya da arka aksta oynama hissederseniz yatakların değişmesi gerekir.

Bir diğer önemli nokta ise maşa. Sağlıklı bir maşanın sağa-sola oynamaması gerekir.

Mil yatağıyla ilgili korkunç bir şey ise, bozulmaya başladığında çok hızlı buzulur. Eskisinin yerine daha kötüsünü asla yerleştirmeyin!

Ayrıca yağlanacaklar sınıfında bulunan elemanları da söyleyelim. Birçok cıvata değiştirildiğinde yağlamaya ihtiyaç duyar. Örneğin; akslar, maşa civataları, bağlantı civataları ve motor montaj civataları.



7-Zincire dikkat edin

Sağlıklı bir yağlama ve temiz bir hava filtresi, motosikletinizin ve viteslerin genel olarak doğru çalışmasını sağlar. Fakat bunlar mekanik bakımının sadece üçte ikisini oluşturuyor.

Geri kalan kısım ise zincir, kayış ve şafttan oluşuyor. Bu elemanlar gücü vitesten arka tekerleğe iletir. Ne tür elemanlara sahip olduğunuza bağlı olarak, zincirin gerginliğini, dişlilerin aşınma durumunu, kayış çatlamarını ve şaftın yuva içindeki durumunu ve yağ miktarını gözlemeniz gerekiyor.

Zincir sistemleri genellikle yoğun bakıma ihtiyaç duyarlar. Buna karşın eğer zinciriniz kapalıysa ve dişliler alüminyum değilse, küçük periyodik ayarlar işinizi görecektir.



8-Akünüzü koruyun

Yeni bir akü kullanmaya başladığınız an itibariyle ölmeye başlar. Yine de onu korursanız ve şarj sistemi iyi durumda olursa ömrü uzayabilir. Akü ömrünü uzatmanın en iyi yolu, çalışmadığı sürece şarj etmektir; tercihen damlama şarj cihazı ile. (Çok küçük bir şarj akımı ile akünün fazla şarj olmasına sebep olmadan sürekli tam oldu kalmasını sağlar.)

Akülerler ilgili bir diğer büyük sorun ise elektrolik solüsyonun azalmasına izin vermek. Düşük solüsyon seviyesi iç plakaların ısınmasına neden olarak kapasiteyi azaltır.

Eğer imkanınız varsa, bu sorunu kapalı ve bakım gerektirmeyen bir akü ile halledebilirsiniz.



9-Kaliteyi arayın

Hepimiz motosikletimizde değişiklik yaparak özgünleştirmeyi severiz; performans eklemeleri, dış görünüş değişiklikleri gibi. Satış sonrası parçalar göz önüne alındığında, en azından orijinal ekipmanla aynı işçilikte olup olmadığını değerlendirmeliyiz. Eğer değilse, uzun ömürlü olmayacaktır.



10-Kontrol edin

Kontrol etmek uçak pilotlarının işine yarıyorsa, sizin de işinize yarayacaktır. Demek istediğimiz şey, sürüş öncesi kontroller küçük problemleri büyümeden görmeyi sağlayacaktır.





11-Doğru sürün

Sizi bir yarış kahramanı gibi hissettirse de, debriyaja dikkat etmeden ve gaz kesmeden sürmek vites kutusunun zarar görmesine neden olacaktır.

Aynı şekilde, kolay frenleme, aşamalı olarak hızlanmak ve hafif dönüşler motosiklet parçalarının ömrünü uzatacaktır. Motosikletinize kaba davranabilirsiniz fakat bunun için daha çok bakım yapmanız gerektiğini unutmayın.

Kaynak:www. motoron.com.tr

4 Mart 2016 Cuma

5000 km Sonrası D'elight Hakkında ki Düşüncelerim ve Hayatıma Kattıkları

Geçen günlerde Yamaha D'elight'ım ile 5000 km'yi devirdim. Bu süre içinde beni hiç üzmediği gibi hayatımın odak noktası haline geldi. Evet! Odak noktası. Neredeyse otomobili parktan hiç çıkartmaz oldum. Her yere onunla gidiyor, her işimde onu kullanıyorum. Park ve trafik sorununu onun sayesinde hiç yaşamıyorum. Bu da hayatımda ayrı bir huzur ve mutluluk kaynağı oluyor.


2014 yılında eğlence olsun diye aldığımız D'elight, geçen süre içinde evin demirbaşı haline geldi. O kadar seviyoruz ki sabahları eşim ile D'elight'ı kapmak için yarışıyoruz. D'elight'ı kapan o günün şanslısı oluyor :))

Yakıt tüketimi, bakım maliyeti ve vergisi insanı üzmüyor. Bir de Trafik Sigorta primleri bu kadar yükselmese iyi olacaktı. Trafik Sigortası konusu ayrı bir başlık oluşturacak kadar geniş ve derin olduğundan şimdilik teğet geçiyorum. Yakıt tüketiminin detaylarını merak edenler [buraya tıklayarak] ilgili sayfaya ulaşabilirler.

D'elight yaşamımızı kolaylaştırdı, keyif ve eğlence kattı. Ama asıl kazanımımız onun sayesinde edindiğimiz arkadaşlıklar, dostluklar oldu. Bize yepyeni ufuklar açtı.

Bu sevimli scooter için yazdığım Blog, Twitter, Facebook grubumuz ve Forum sitemiz ile D'elight hakkında bilgi ve deneyimlerimizi paylaşıyoruz. Sizleri de aramıza katılmaya, bilgi ve deneyimlerinizi paylaşmaya davet ediyorum. D'elight hakkında merak ettiğiniz konular, sorular varsa aşağıda linklerini verdiğim mecralardan derdinize derman bulabileceğinizi düşünüyorum.


Yamaha D'elight iyi ki almışım dediğim bir scooter. Peki hiç mi kötü tarafı yok? Ona da cevap vereyim. Var! Kötü olan iki şey şunlar. Maxxis Naylon lastikleri ve arka görüşü yeterli olmayan aynaları. Sevindirici haber ise bunları değiştirmekle sorunları çözebiliyor olabilmeniz.

Hızlı gider mi? Evet gider. 115 cc motoru ile 80-90 km/h hızları rahatlıkla görüyorum. Üstelik artçı olması bir şey değiştirmiyor. Bu hızlara da çok seri bir şekilde çıkabiliyor. Özellikle 0-40 km/h hızlanması mükemmel. Ankara'daki Cinnah Caddesi'nin dik yokuşunu 45-50 km/h hızla çıkabiliyorum. Yokuş aşağı zorlarsanız, maksimum hız 110 km/h. Böylesine küçük hacimli bir scooter'dan da daha yüksek beklentileriniz olmamalı diye düşünüyorum. D'elight hızdan ziyade küçük boyutları, hafifliği ve manevra kabiliyeti ile öne çıkıyor. Yakıt tüketimindeki cimriliği ise pasta üzerindeki çilek tadında :))



5 Ocak 2016 Salı

0 - 4925 km Yakıt Tüketim Ortalaması

Yamaha D'elight, havaların soğumasına rağmen ulaşım yükümü ciddi anlamda çekmeye devam ediyor. Ankara son günlerde oldulça soğuk günler yaşadı, yaşamaya da devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde -11, -12 gibi hava sıcaklıkları gördük. Bu olumsuz hava koşullarının doğal sonucu olarak, yakıt tüketimi çoğaldı.


D'elight'ıma bugüne kadar toplam 124,35 lt benzin aldım. Ortalama yakıt tüketimi 2,46 lt/100 km, kilometre başına maliyet 12 kuruş oldu. Bu az yakıt tüketimi ve bakım masrafı beni mutlu ediyor. Scooter'ımdan o kadar memnunumki iyi ki Yamaha D'elight almışım diyorum.

Siz de D'elight almayı düşünüyor ve hala karar veremediyseniz; Tasarımı, işçiliği ve malzeme kalitesi ile sizi de memnun edeceğini düşünüyorum. Memnun olmadığım yönleri de var. Onları da sizlerle paylaşmak isterim. "NYLON" lastikleri ve arka görüşü neredeyse sıfır olan aynaları. Umuyorum ve diliyorum YAMAHA bu olumsuzlukları giderir. Böylece ortaya, tadına doyumsuz bir lokum çıkar.

Yakıt tüketim sayfasını, D'elight'ımı aldığım günden başlayarak, her yakıt alışımdan sonra güncelliyorum. Merak edenlerin takip etmelerini öneriyorum. [Yakıt Alım ve Tüketim Bilgileri]